Alo Tüketici Hattı Telefon Numarası

Müşteri daimî haklıdır sözünü nerede ise duymayanımız yok. Peki, gerçek hayatta alışverişlerimiz de gerçekten haklı olsak dahi şikayetlerimiz, sorunlarımız kişiler tarafından ne denli dikkate alınıyor ve çözüm buluyor. Birçoğumuz bunun savaşını veriyoruz. Neyse ki bildiğiniz üzere tüketici haklarını korumak için hakem heyetleri oluşturuldu ve daha da hızlı hizmet verilebilmesi için bu alanda Alo tüketici hattı devreye girdi. Artık sorun çözümlerimiz bir telefon kadar uzağımızda.

Alo Tüketici Hattı Hizmetleri Neler

Ayıplı Mal; Eğer satın aldığınız ürün ana modele ya da örneğe uygun değil ise ayıplı mal olarak tabir edilmektedir. Özellikle günümüzün teknoloji çağı olmasına bağlı olarak kişiler internet üzerinden kolay alışveriş yapmaya başladı. Bunun da en büyük tehlikesi bilindiği üzere göre yer alan ürünlerin satılan ürün ile aynı olmaması. Birçok kişi mağduriyetini dile getirmeye devam ediyor. Benzeri problemi yaşayanlar arasında iseniz sizde Tüketici hattını arayarak şikayetinizi dile getirebilir ve gerekli yönlendirmeler sonrasında ürünü teslim ederek para iadesi alabilirsiniz.

Ayıplı Hizmet; Hizmet aşamasında yapılan sözleşme aşamasında tarafınıza ürünün teslim edilmemesi ya da sözleşme olmasa da kişilerin hizmet süresine bağlı kalmaması ayıplı hizmet olarak tanımlanmaktadır.  Hizmetin verilen süre de teslim edilmemesi soru ile yüz yüze geldiğinizde de aynı şekilde aramalarınızı yapabilirsiniz.

Garanti Belgesi Sorunları; Özellikle elektronik eşyaların belirli bir garanti süresi olmaktadır. Ürün bozulduğunda bu belgeye bağlı kalarak ek herhangi bir ödeme yapmadan tamirini gerçekleştirebilirsiniz. Bazı durumlar da satıcı kişiler Garanti belgesini vermeyebiliyor ya da bunun dışında size satışı itibari ile başlaması gereken garanti süresi daha öncesinde başlatılmış olabiliyor. Bununla da sizin yararlanmanız gereken süre hakkınız elinizden alınmış olur. Yine bu şikayetlerinizi de rahatlıkla alo tüketici hattına söyleyebilirsiniz.

Tanıtma ve Kullanma Kılavuz Eksiği; Ürün içerisinde nasıl kullanacağınız, ürün tanıtımları gibi bilgiler kılavuzda yer almaktadır. Bazen kılavuz eksiği tüketicilerin hatalı kullanımlarına ve ürünü bozma gibi sonuçlara yol açabilir. Eğer kanıtlayabilir iseniz ürün içerisinde tanıtma kılavuzunun yer almadığı tüketici haklarına şikâyet edebilirsiniz.

Belirttiğimiz maddelere ek olarak satıcı kişiler ürün satış sonrasında da hizmet vermeleri gerekebiliyor. Eğer gerekli desteği alamazsanız ve sorunlarınız dikkate alınmaz ise tüketici hakları hattından görüşebilirsiniz. Ayrıca bildiğiniz üzere üründen memnun olun ya da olmayın gerekli durumu dile getirmeniz halinde 14 gün içerisinde ürünü teslim etme, iade ederek paranızı alma hakkınız bulunmaktadır.

Alo Tüketici Hattı İletişim Numarası Nedir

Alo tüketici hattı telefon numarası 175’tir. Günün her saati gece ya da gündüz önemli olmaksızın aramanızı yaparak sorunuzu dile getirebilirsiniz. Aramanız esnasında herhangi bir aktarım ya da tuşlama işlemine gerek bulunmaksızın anında müşteri temsilcisine bağlanabilirsiniz. Zaman kaybetmeden sorunuzu en hızlı şekilde iletebilirsiniz.

Sadece ürün şikayetleri değil kuaför, terzi gibi tüm hizmet aldığınız alanlarda şikayetlerinizi dile getirebilirsiniz. Banka da bu kurumlar içerisinde. Örneğin artık yasalarca bankaların kredi masrafı alma hakları kaldırıldı, ama hala bazı bankaların devam ettiğini görüyoruz. Bu durumda önce 175’i arayıp ne yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Sizi bulunduğunuz il ya da ilçe hakem heyetine yönlendirebilirler. Hakem heyeti başvurunuz da ise dilekçe yazmanız yeterli olacaktır. Çıkan karara bağlı olarak paranızın temini alanında adım atabilirsiniz. Aklınızda olan haklı mı haksız mı durum da olduğunuzu bilmediğiniz ama merak ettiğiniz genel tüm sorunlarınızı Ala tüketici hattına sorabilir ve gerekli adımlarınızı da bu doğrultu da atabilirsiniz.

Eğer mağdur olduğunuz işlem aşamasında tüketici heyetinin yapabileceği bir durum yok ise adli yönlendirmeler de yapılıyor. Hemen emsal bir örnek verelim. İnternet üzerinden alışverişinizi yaptınız karşılığında ürün teslim edilirken tarafınıza fatura verilmedi. Buna ek olarak da talep ettiğiniz ürün ve gelen ürün de aynı değil. Tüketici hakem heyeti bu sefer de adli kanallar ile hakkınızı nasıl arayacağınız hakkında gerekli bilgiyi sizinle paylaşacaktır. Bu ve benzeri durumlar dolandırıcılık olayları kapsamına girdiğinden Hakem heyeti değil direk olarak adliyeye başvuru yapmanız gerekecektir.

Yeri gelmişken belirtelim ki artık adli süreçler oldukça hızlı, öncelerinde kim bu süreci bekleyecek şimdi diye düşünüp haklarından vazgeçen ve mağdur olmayı göze alan binlerce kişi vardı. Gelişen çağ ile birlikte şikâyet ettiğiniz konuyla alakalı en geç 14 gün içerisinde tarafınızla sonuç paylaşılacaktır. Ayrıca ürün hakkında sorunlarınız ve şikayetlerinizi de en kısa süre diliminde iletmenizin faydası var. Geciken başvurular yasal süreç de dolduğundan dikkate alınmayabilir. Örneğin A firmasından mal aldınız ve sorunlu çıktı, 3 ay sonra yapacağınız şikâyetin size getirisi olmayabilir. Bazı durumlar da firma zaman kazanmak için kişileri ürün değişimi yapacağız gibi bahaneler sunarak oyalamaya çalışıyor. Bu ana neden bağlı olarak şikâyetiniz geciktiyse de dile getirmeyi kesinlikle unutmayın.

Tüketici Hakem Heyeti başvurularınız da kesin haklı çıkacaksınız diye bir durum söz konusu değil. Hakem heyeti ilgili yasa ve maddelere bağlı kalarak karar aşamasına geçmektedir. Eğer haksız bulunur iseniz ya da üretici, satıcı firma elinde olmayan sebeplerden dolayı mağduriyet yaşattı ise de gereken diğer maddeleri uygulamaya başlamaktadır. Google gibi arama motorlarına bağlı kalarak sorunlarınıza çözüm aramayın, Yanlış yönlendirmeler hakkınıza ulaşamadığınız gibi size gereksiz bir zaman kaybına yaşatacaktır. Bu nedenle sadece 175 Alo Tüketici hattını aramanız yeterli. Tüketici olarak tüm haklarınızı sonuna kadar kullanmalısınız, var olan engelleri de kaldırmak için gerekli yasal çalışmaları yerine getirmelisiniz. Sizin şikayet etmemeniz firmanın bu mağduriyeti herhangi bir sorun yaşamıyorum problem olmaz düşüncesi oluşmasına ve devam etmesine sadece siz değil diğer tüketicileri de mağdur etmesine neden olabilir.  Hakem heyeti sizin için büyük bir titizlikle çalışmalarını sürdürüyor.

ALO 175 ücretli mi

En çok merak edilen sorunlardan birisi de Alo Tüketici hattının ücretli olup olmadığıdır. Hemen kısaca bu konu hakkında da gerekli bilgilendirmeleri yapalım. Evet tüketici hattını aradığınız da küçük rakam da bir ödeme faturanıza yansıyabilir ya da lira yükleyerek kullanım yapıyorsanız ilgili tutar düşürülebilir. Ama banka ya da diğer müşteri merkezlerini aradığınız da yansıtılan kadar ciddi bir tutar değil. Ayrıca olabildiğince hızlı çözümü ilettiklerinden ve bekletme, tuşlarla yönlendirme gibi durumların söz konusu olmadığından direk temsilci ile görüştüğünüzden fazla ödeme yapmak zorunda da kalmazsınız.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir