Küçük İşletmeler için Pazarlama Teknikleri

Dünya artık küresel bir köy ve günümüzde internet teknolojisi sayesinde herkesin birbiriyle iletişim hızı çok yüksek. Bu durum küçük işletmeler için bir avantaj da içeriyor. Küçük işletmelerin başarıyı yakalamak ve satışlarını artırmak için bir takım stratejilere ve pazarlama tekniklerine ihtiyaçları vardır.

Pazarlama fiyat, tutundurma, promosyon ve reklam faaliyetlerinden oluşur. Günümüzde pazarlama faaliyetleri maliyetli işlemlerdir ve küçük işletmeler bu maliyetleri ellerinden geldiğince düşürmeye çalışıyor.

Küçük işletmeler için en öncelikli pazarlama teknikleri internet üzerinden pazarlama faaliyetleridir. Mobil pazarlama, dijital pazarlama teknikleri ile işletmeler ürünlerini müşterileriyle buluşturmaya çalışmaktadır. Sahibinden.com, gittigidiyor vb bir çok sanal dükkan da işletmelerin ürünlerini sunabildikleri mecralardır. Küçük işletmeler seo çalışmalarıyla da kendi markalarının sanal alemde üst sıralara getirebilirler.

En önemli pazarlama tekniklerinden fısıltı gazetesi tekniği de çok önemlidir. Sanal alemde ürünleriyle ilgili yorumlar, ziyaretçi sayısı yüksek bloglarda reklam çalışmaları da kullanılan pazarlama tekniklerindendir. Ürünleriyle ilgili olumlu yorumlar satışları artırıcı bir etki gösterir. Kulaktan kulağa yayılan ürünle ilgili bilgiler daha kalıcı ve etkili bir pazarlama stratejisidir

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir