Yeni İhraç Kriterleri 2017

Yeni İhraç Kriterleri 2017

Olağanüstü hal ilanı ile birlikte meslekten ihraç işlemleri yapılmıştır. Bu ihraçların temel, belirli kriterleri var mıdır ya da varsa bu kriterler nelerdir gibi soruların cevabı da sürekli olarak aranmaktadır. Peki, meslekten ihraç edilebilmenin kriterleri nelerdir?

Olağanüstü hal kapsamında meslekten ihraç edilen kişilerin sahip olduğu kriterler hakkında net ve kesin bilgiler vermek mümkün değildir. Meslek gruplarının çok olması ve gerekçelerin farklılaşması bunun en temel kaynağıdır. Mesleğinden ihraç edilen kişiler hakkında verilen kararların ortak noktası terör örgütleri ile bağlantı kurmak ya da irtibatta bulunmalarıdır. Olağanüstü hal kapsamında en hafifi ile açığa alınan ya da mesleğinden ihraç edilen kişiler, ülkenin birlik ve beraberliğini tehdit edecek ölçüde faaliyetlerde bulunan, yasal olmayan bağlantılara sahip olmak ve buna benzer suçlar ile ihraç edilmişlerdir. 15 Temmuz kanlı darbe girişimi yani büyük bir ihanetin sonucu olarak böyle bir durumun doğması da en normal tepkilerden biridir. Ülkenin yaşadığı bu zor ve üzücü günlerin geride kalması ve bir daha yaşanmaması için kamuda görevli olan tüm görevlilerin denetlenmesi ve gereken tedbirlerin alınması gerekmekteydi. Tüm bunlardan ötürü de hakkında araştırma yapılan kişilerin, şüpheli ya da kesin bilgiler doğrultusunda açığa alınması, dava edilmesi ya da ihraç edilmesi haklı görülmesi gereken işlemlerdir. Bu durumda haksızlığa uğradığını düşünen kişilerin, sabırla ve sûkunet içinde beklemesi ve Türk hukukuna, adaletine güvenmesi gerekmektedir. Bu çirkin girişimi unutturacak olan birlik ve beraberliktir.

Yine de tüm bunların bilinmesine rağmen ihraçların sebepleri ve hangi kriterlere göre yapıldığı da merak konusu olmuştur. Bu konuda söylediğimiz gibi net bilgiler veremesekte bazı kesimler tarafından ileri sürülen ve doğruluğu kesin olmayan çeşitli bilgiler bulunmaktadır. Bu bilgileri sizlere maddeler halinde sıralayarak açıklayacağız. Önümüzdeki günlerde, bu maddelerin doğruluğu ya da yanlışlığı açıkca ortaya çıkacak ve adalet kendisini sergileyecektir.

  • İhraçlar içinde elbetteki en çok akla gelecek olan 17 Aralık- 25 Aralık sonrasında yapılan faaliyetlerdir. Bu tarih sonrasında yapılan yatırımlar ve sebebi belirtilmemiş miktarların özellikle de 4000 lira ve üzerindeki tutarların Bank Asya’ya yatırılması en büyük şüphe sebeplerinin başında gelmektedir. Çünkü bu tarihlerden sonra paralel yapının firmalarına finansal olarak destekler sağlanmıştır.
  • FETÖ tarafından açılan dernekler ve vakıflara üyeliğin belli bir dönem devam etmesinden çok yine bu tarihler arasında da üyeliğe devam etmekte kuşku doğurmaktadır. Bu dernek ve vakıflara mali olarak yardımda bulunan ve para yatıran kişiler hakkında da şüphe duyulmaktadır. Aynı zamanda da bu derneklerin yönetim veya denetim organlarında görev almış olmakta güçlü bir delil olacaktır.
  • ByLock ve buna benzer şifreli programlar kullanan kişiler de yine bu kriterlere eklenebilecek olan en güçlü kuşku sebebidir. Çünkü Fetullahçı Terör Örgütünün bu programı kullandığı tespit edilmiştir ve bilinmektedir. ByLock kullanıcıları içerisinden de bu programı en çok kullananlar ve en az kullananlar tespit edilmiştir. Bu nedenle buna göre bir yol izlenmektedir ve bu durum delil olarak değerlendirilmektedir. ByLock programını çok kullananlar listesindeki biri için bu durum delil niteliğinde sayılmıştır.
  • Örgütün belirli dönemlerde yaptığı toplantılara katıldığı tespit edilen kişilerin de meslekten ihracı gerçekleştiriliyor. Bu bir ihanet olduğu için, bu kişilerin kim olduğuna bakılmaksızın görevden alınması öngörülüyor.
  • Şüphe duyulan kişiler için kapsamlı olacak şekilde bir sosyal medya taraması da yapılmaktadır.
  • Şüphe duyulan kişiler hakkında iş arkadaşları tarafından verilen bilgiler de ciddi derecede önem taşımaktadır. Fakat bu hususta asıl deliller toplandıktan sonra bu görüşler ciddiye alınmaktadır. Bu kişiler hakkındaki şüphelerin güçlendirilmesinde gazete ve dergi aboneliklerinin 17-25 Aralık sürecinden sonra da devam etmek ya da bu yardımcı kuruluşlara hibede ya da parasal destekte bulunmaları gibi sebepler ek olarak değerlendirilmektedir.
  • Terör örgütü tarafından kurulmuş olan kanalların ve buna bağlı olarak yayında bulunan çeşitli yayınların kaldırılması ile birlikte toplu olarak aboneliklerden çıkma ve buna benzer nitelikteki hareketler şüpheye destek verecek niteliktedir.
  • Liyakat dışındaki sebeplerden dolayı kişinin görevinde yapılan bir andaki yükselmeler ve derece atlamaların usulsüz biçimde gerçekleştirilmesi, diğer deliller ile birlikte güçlü bir kriter olarak karşımıza çıkmaktadır.
  • Bilindiği gibi FETÖ’nün asker ve polislik sınavlarında sorulacak olan soruları öğrencilere önceden vermiş olduğu belirlenmişti. Bu soruları almış olmak, tek başına güçlü bir delil olarak belirtilmiştir ve bu şekilde asker ya da polis olan kişilerin kısa süre içerisinde görevden alındıkları ve ihraç edildikleri de bilinen bilgiler arasında yer almaktadır. Bu nedenle görevden ihraç için en güçlü kriterlerden biri de budur.
  • FETÖ yurtları, okulları ve dershaneleri bilindiği gibi birçok yerde hizmet vermekteydi. Fakat 17-25 Aralık sonrasında bu okullara devam eden öğrenci velilerinin de şüpheli duruma düştüğü düşünülmektedir. Fakat bazı kesimlerin ifade ettiği üzere, terör örgütüne mensup olan kişilerin bir çeşit tedbir amacı ile çocuklarını bu okullara, yurtlara ya da dershanelere göndermedikleri düşünülmektedir. Bu nedenle bu okullara, yurtlara ya da dershanelere kayıt olmak bir delil değil ancak şüphe olarak görülmektedir. Burada en önemli bilgi bu kişilerin bu dershanelerden ya da yurtlardan çıktıktan sonra geldikleri görevler ve soruşturmalardır. Yani bir üniversite öğrencisi bu yurda kayıt olduğu için değil, bu yurttan çıktıktan sonra yaptığı faaliyetler için mesleğinden ihraç edilmektedir. Örgüt ile irtibatta kalmak ve bağlantısını sürdürmekte bu konuda yeterli bir sebep teşkil eder.
  • Yapılan ihbarlar sonucunda da kişilerin görevlerinden alındığı ve ihraç edildiği söylenenler arasındadır. Fakat bu noktada da güçlü tanıklıklar ve güçlü beyanlar gerekir. Yani isimsiz olarak yapılan ihbarlar delil niteliği taşımazken, araştırma için temel oluşturmaktadır. Bu nedenle güçlü şüpheler bulunduran biri için yapılan tanıklık delil oluşturabilecekken, isimsiz ve sahipsiz bir ihbar, yalnızca şüphe uyandıracaktır.
  • Son olarakta meslekten ihraç için düşünülen bir kriterde suçlu bulunan kişinin üzerinden F serisine bağlı bir 1 doların çıkmasıdır. Fakat bu temel delil değil güçlendirici delil yani yan delil olarak kabul edilmektedir.

Tüm bu kriterlerin doğruluğunun tartışmalı olduğunu ve kesin olarak belirtilen kriterler olmadığını tekrar hatırlatmakta fayda görüyoruz. Önümüzdeki günler bu konuda bizlere ışık tutacak ve komisyonun başvuruları alması ile ihraçlar nihai sonucuna ulaşacaktır.

Kaynak: www.ogretmenlericin.com

www.memurlar.net

www.kamudanihracedilenler.com

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir